Showing posts with label Malaysia Boleh. Show all posts
Showing posts with label Malaysia Boleh. Show all posts

Wednesday, December 29, 2010

Kembara Lang Surya Edisi Sepakbola

Idea Asal: Masdalifazlie M. Saaid

Sang Geroda terbang tinggi membelah angkasa. Cempaka Suri masih mengharapkan keajaiban berlaku  ketika ini.Suasana di pulau Kenchanapura yang tadi gamat bagai guntur membelah angkasa senyap sunyi secara tiba-tiba. Rimau Seru mempamirkan kehandalan pencak silatnya yang tidak terlawan. Sang Geroda mempamerkan aksi pertarungan sebaik mungkin.

Imbas kembali,

Dulu di tempat tanah tumpah darah Rimau Seru, Sang Geroda telah di malukan. Tiga jurus yang di berikan oleh Rimau Seru kepada Sang Geroda cukup menyakitkan hati. Lantas "Hikmat Pancaran Api Hijau" ke mata yang menjadi alasan kekalahan Sang Geroda. Kini, segalanya harus di mulakan kembali. Pertemuan di tempat sendiri. Ini seharusnya menjadi satu kelebihan kepada Sang Geroda. Maruah mesti di kembalikan.

Tamat imbas Kembali.


Malam ini penentuan segalanya. Dendam pasti terbalas. Tapi Rimau Seru atau namanya Harimau Malaya bagaai tidak mungkin di tewaskan. Sekurang-kurangnya Geroda mesti memiliki kelebihan 4 buah tangan untuk bergelar juara. Sama ada di padang sendiri atau di arena antabangsa. Geroda kini sudah bersedia. Harimau Malaya mesti di ajar. Kehadiran Puteri Kenanga Mulya umpama pembakar semangat Rimau Seru. Dan Cempaka Suri sebagai lawan nya.

Semoga berjaya Harimau Malaya!!

Tuesday, December 21, 2010

Rupanya Kita bersaudara


Terbaca entri Salah nombor? di blog Xarafatima rakan sepejabat aku. Yang kelakarnya, aku jugak dapat mesej yang hampir sama. tapi beliau mengaku beliau pakcik aku. Rupanya orang yang mengaku bapa kak suri, adalah pakcik aku jugak. Sebab tu aku cakap aku dan kak suri rupanya bersaudara. Lagi haru biru sebab sayang aku pon dapat mesej yang sama. Syazzy the crazy driver geng kacang pun dapat mesej tu jugak. Cocoon pon sama. yang pelik, Bapak aku pon dapat mesej dari Arwah atok aku mintak topup sebab sangkut kat balai polis. bladihel terperanjat camtu. :D Moral of the story, rupanya, kita semua bersaudara. Elakkan diri anda dari di eselubungi misteri dan jangan pilih awek KLCC dowh. :D

Tuesday, February 23, 2010

Apakejadahnya?

Tertengok drama melayu tv2 sebentar tadi. Mengisahkan seorang wanita hampir jadi mangsa r0g0l. Kemudian, wanita tersebut di panggil wawancara dalam satu rancangan berbentuk keagamaan. Ada 2 kepincangan di situ.
1. Perempuan tu, jumpa ustaz dalam rancangan tu pakai lah elok sikit. Ni, terdedah sana, terbonjol sini.. Ish ish.. Memang padan hang hampir jadi mangsa rogol!
2. Yang ustaz ni pon satu hal, di penamat wawancara, dengan selamba kodok si ustaz ni pergi salam dengan perempuan tu. Aik? Takkan ustaz tak tau hukum kot? Kalau ustaz pegang2 tangan, yang takde title ustaz camne pulak? Hohoho..

Adoiyai! Tepuk dahi tengok cerita macam tu.
Posted by ShoZu

Saturday, December 6, 2008

Terperangkap di kedah

Arini aku masih ebrtungkus lumus (Macam biase la) menyiapkan kerja2 di MBAS..
tapi 2,3 bende yang men'stop'kan aku dari buat kerja. Bende2 tu aku rase macam patut di kongsi bersama.
1. Untuk masukkan maklumat kompaun, perlu ada page untuk entry, masalahnye, entry lain, screen capture xde, DBA xde, org wat database xde, mende yang sepatutnye aku dah ade xde, takat cakap same je macam yg lain, aku pon bleh cakap.. b3ng4ng betul!

2. Aku dok pk, aku dah terlepas menghadiri kursus kahwin sepatutnye minggu ni aku kene pergi.. sh1+!.

3. kete aku lost power, tah mane silapnye tah, sepanjang perjalanan dari KUL-AOR ahnya bleh bawak selaju 160KM\H aje.. arghh!!! tu pon seksa nk sampai tahap tu..

4. utk hotel aku habis RM450++ erk!!! RM150 Sehari.

5. Nasib baik makan murah.

6. aku dah mimpi salji, airport, awek2 kat syria yg tengah melambai2 kat aku sbb bos ckp kalau x siap nih aku xleh pergi, masalahnye bende ni cam xkan siap tanpa kehadiran seseorang yang tersebut.. hopefully betullah kate kawan aku tu esok die akan datang.. please lah.. please lah..

P/S: Jangan kami yang terperangkap di kedah sudah la.. hehe

Friday, October 31, 2008

Can a Family man with RM3K/Month Survive in Malaysia?

Let's do some simple calculations here. 

In 
Malaysia , the average family income is RM3,000 /month 
(where father works, mother doesn't). 

I understand there are many families whose 
monthly income does not reach RM3,000, 
but, to make things simple, 
let's take RM3,000 as the figure. Ok lah, right? 

Okay, let's start rolling with a family which has 
Papa, Mama, 1 daughter and 1 son. Ngam-ngam .... 

Calculation starts... 

Electricity and water bill: 
RM100 

(No air-con, No home theatre, No water heater ... ok?) 

Phone bill ( Telekom): 
RM100 

Meals for a happy family
RM775 

(3 meals on RM25/day, RM25 for 4 persons...?) 

Papa makan / teh-tarik during working hrs: 
RM155 

(RM5/day, RM5 ... can eat what?) 

Car repayment: 
RM400 

(A proton saga aeroback, 7 yrs repayment) 

Petrol (living in city, traffic-jam) : 
RM300 

(go to work, bring son to school, 
only can afford one car running) 

Insurance: 
RM650 

(kids, wife and myself) 

House repayment: 
RM750 

(low cost housing repayment for 30 yrs, 
retired still have to work to pay!) 

Tuition: 
RM80 

(got that cheap meh? i don't think so) 

Older children pocket money @ school
RM20 

(RM1/day, eat bread?) 

School fees: 
RM30 

(enough ah?) 

School books and etc: 
RM100 

(always got extra to pay in school) 

Younger children milk powder: 
RM50 

(cannot have the DHA, BHA, PHA one, expensive) 

Miscellaneous: 
RM100 

(shampoo, rice, sauce, toilet paper) 

Oh wait!!! I have to stop here, so... 
No Astro, 
no movie @ cinema, 
no DVD, 
no CD, 
no online, 
cannot KFC, 
cannot McDonald, 
cannot go Park walk during weekend (petrol expensive), 
no chit chat on phone with grandparents, and etc... 


Let's use a calculator to total up... WALAO EH! Shit! 
RM3,610 already... 

EPF belum potong, income tax lagi......... oledi RM3,610 .... 

How to survive lah tuan-tuan dan puan-puan sekalian ??? 

Our Deputy Prime Minister asked us to change lifestyle? 

How to change? Don't eat? Don't work? Don't send children to school and study? 

Besides that, I believe in 
Malaysia population, there are millions of rakyat Malaysiawhich still don't earn RM3,000/month! !! 

What is this? Inilah 
Malaysia Boleh... Sorry ... it should be Malaysians Boleh , because we're still alive and kicking!!