Wednesday, October 27, 2010

Final Piala Malaysia 2010 Kelantan Menang?

Perlawanan baru sahaja dimulakan. Tiket dfi tempah awal. Berikutan kenaikan harga tiket dari RM20 ke RM30, aku telah membeli tiket grandstand RM50. Bukan jumlah yang sedikit aku lebur laburkan. Semata-mata untuk melihat pasukan kesayangan masa menang ku ini bermain. Kedua-dua pasukan saling berbalas serangan. Aku dan kawan-kawan saling berbalas komen di halaman facebook masing-masing. Aku lihat penyokong pihak lawan juga begitu. Bukan kecik anak lawan kali ini. Sepanduk bertulis "Bawok pule pialo kami" jelas terpampang. Di keramaian penonton pihak lawan, kelihatan Khai dan Wafe dengan muke sedih gara-gara di paksa oleh bini masing-masing untuk menyokong Kelantan.

Separuh masa pertama berakhir dengan seri 0-0 untuk kedua-dua pasukan. Keadaan menjadi tegang. Kutuk mengutuk dan lapar akibat makanan dan minuman tidak boleh dibawa masuk. Malah tidak ada jualan makanan dalam stadium menyebabkan penonton kedua-dua pasukan tidak senang duduk. Muka masing-masing dah sugul macam zombie. Sathianathan juga kelihatan di celah-celah dalam kebanjiran penyokong Kelantan.

Separuh masa kedua bermula. Kelantan menyerang garang. Tackle kasar oleh Zaquan kepada Akmal RIzal menghadiahkan penalti buat Skuad Kijang seawal minit ke-47. Si Rusa jadi tak tenteram tapi maintain perangai Daddy cool. Shukor Adan mengubah cara permainan kepada lebih berhati-hati. Kunelan kurangkan gaya permainan ala-ala Ronaldo tapi tak lepas dari menjadi mangsa tackle sebaik masuk ke kawasan bahaya. Pemain kijang dengan semangat Cik Siti Wan Kembang bermain secara hilangpunca. Mereka meraikan seolah-olah sudah menang. Sani tangkas menahan bola. Nampak ada kosong di bahagian kiri. Bola Di rembat kencang kelajuan 130KM/H. Dapat pasda kunelan. Kunelan Rembat cepat untuk elak dari di bentes. Dapat pada Halim Zainal. Halim tanduk tajam. hampir terkeluar, Shahurain dapat sentuh Bola dan GOLLLLLLLL!. GOl penyamaan oleh Pemain pemain Jang!.


Keadaan kembali tegang. Sorakan Hobin Jang Hobin, Gomo Kelate Gomo, Hobin Jang Gomo, Gomo Kelate Hobin, Hobin Jang Jobo, dan macam-macam lagi saling bertingkah. Masing-masing jobo (Jobo dalam bahasa melayu standard apa ya?), masing-masing koya. Bola dari tengah di sepak oleh pemain kelantan. Di pintas kembali oleh Shahurain. dapat pada Kunelan. Kunelan bawak secara mengelicik. Pertahanan Si Kijang hanya sempat praktik serangan membentes angin.Nampak kosong pada Halim, Halim tolak belakang pada kapten. kapten clear pada Shaurain, shaurain depan gol, Tapi ada 2 orang pemain di hadapan, tolak kembali pada Shukor. Shukor tepis dan kena pada penjaga gol. Dan bola leret masuk! GOLLLLLLLLL!!! gol kedua oleh Skuad Kijang pada minit ke-89!

Permainan tamat dengan mata 2 berbalas 1. tapi pengadil seolah-olah lupa tengok jam. Mereka berbincang sesama sendiri. Rupanya ada undang-undang baru di wujudkan. Mereka keliru. Undang-undang Own Goal menyatakan sekiranya Penjaga gol dapat bola dari pihak lawan dan menjaringkan gol, maka gol itu di kurniakan kepada pasukan penjaga Gol. Maknanya kedudukan sekarang Kelantan 2- N9 1. Keadaan lapar dan marah meluap-luap. Gol pada minit ke-89 dan perbincangan mengambil masa 3 minit. waktu perlawanan dah tamat. Keputusan Pengadil Muktmad. Kelantan Menang 2-1!

Arghhh!!! aku melompat untuk menyerang pengadil.











Plop! adoi! Mana pergi semua orang? Mana pengadil? Mana Shukor Adan? Mana Sani? Err.. ERr.. Sori ye para pembaca, aku mimpi lagi.. :D Anyway, Semoga Jang berjayo. Ingat! misi kito pertahankan Pialo! hobin Jang Hobin!

(NOte: SOTONG Paul ramal Kodah Masuk Final Lawan kito. Apo salah, meningga dek eh.. )

2 comments:

Xara said...

saya baca dengan gaya hasbullah awang ulas sukan... ekeke

masa baca macam dah pelik. Sebab rasanya final hujung minggu ni. Sekali mimpi da..

Unknown said...

Bgtahu Kak Fari, jangan lupa tengok ye?? :D