Thursday, October 21, 2010

Kemalangan Lagi.. Haihh!!

Salam, semalam post aku pasal aku tolong orang yang menjadi mangsa kemalangan jalanraya. Hari ni, Sekali lagi aku pulak menjadi mangsa langgar. tapi bukan langgar lari, ni langgar jatuh punya.

Ceritanya macam ni,
Memandangkan jam dah pukul 11 lebih akibat dari semalam lambat tidur kerana membantu pakcik yang kemalangan tu sampai ke hospital, aku jalan macam biasa ke opis. Sampai depan sekolah, depan sekolah ada traffic light, tiba-tiba ada seekor motor membujur lalu melintang patah depan aku. Depan aku pulak ada kereta Nissan Sentra yang juga dalam jalan beliau yang aku tak tahu arah tujuan nya. Penunggang motor mengelak Nissan, Tayar hadapan kena bontot Nissan, Penunggang hilang kawalan, aku dah lari ke kanan untuk mengelak motor tersebut. Motor pon makin ke kanan impak dari langgar bontot Nissan.

"Guk! Guk! GUk! Sreettt!!!"

Motor tersebut langgar kereta aku dan jatuh. Belakang kereta aku ada 2 biji lori dan BMW. Aku masuk ke tepi dan berhenti. Aku tinggalkan kereta dan lari membantu. Aku tiba agak lambat sebab aku dah terlajak kat depan. Sampai kat situ, pakcik BMW tengah soal siasat awek yang bawak motor. Van JPAM dan ambulan St. Johan ada kat belakang turut berhenti untuk tengok kecederaan. Aku terus tuju kepada Awek penumpang motor tu.

"Awak takda apa-apa? awak ok?" kata aku dengan riak-riak cemas dan ambil berat terhadap insan lemah bergelar awek.

Mata beliau tiba-tiba berair dan berat. Wajah ayu beliau yang nak marah kepada kawan yang bawak motor secara membutatuli tadi hilang.

"Huwaaa!! saya nak pergi kerja dah lambat dah ni nanti bos marah bos potong gaji saya macamana saya nak repair motor kalau gaji saya kena potong, abis duit klinik nak kira macamana?? Huwaaa!!" kata beliau di iringi esak tangis.

Hadoi yai.. Penyudahnya, aku suruh beliau pergi klinik berdekatan dan mintak MC. Itu je aku mampu buat. nak bagi duit, aku pon ade singgit je dalam poket. camno tu? nak ajak tumpang dia asik nangis. motor pon boleh jalan. Dah tu? ada sapa2 ada pengalaman eksiden camni?

PS: Bila benda ni jadi kat aku, aku teringat kat arwah. Agak2nya arwah dulu mungkin kena macamni, malangnya nasib tak baik sebab lori tu tak sempat nak brake. Al-fatihah untuk arwah Mohd Afdzal bin Fadzi,.

No comments: