Wednesday, August 4, 2010

Kerana Mulut

Salam,

Kata orang, kerana mulut, badan binasa. Kalau aku tambah sikit pon best jugak, kerana mulut, poket sengsara. :D Ceritanya macam nih, biasalah kat sini, hujan kadang-kadang di ramalkan agak lewat dari biasa. Ada sesetengah orang lagi teruk sebab sampai kemarau berbulan lamanya. Jadi bagi aku yang hujan pon cukup-cukup je, tiba time-time macam nih, minyak dah nak habis. so pergi lah isi. Aku pergi kat satu stesen minyak tu. Di sebabkan aku selalu isi kat stesen minyak ni kat bandar, aku tanpa memandang ke arah pam, terus mintak minyak hijau, RM30. Sekali rupa-rupanya, minyak hijau tu Ron 97, bukan RON 95. Huhuhu.. Walaupon beza sikit je, tapi bagi menyahut seruan kerajaan ubah cara hidup, aku kena lah berpada-pada dalam berbelanja. Hasilnya sekarang, kerana mulut, poket sengsara. Jadi, kepada kawan-kawan rakyat Malaysia sekalin, marilah kita amalkan seruan kerajaan, Ubah cara hidup. :P

2 comments:

-rj- said...

fida plak kene marah ngan aku sbb die mintak pump attendant isi minyak RON95..huhuh..ade bende lg yg aku tak ubah nie..

k0m4nd3r said...

Ape kes marah2? sedangkan lidah lagi tergigit.. apa pula suami isteri..