Sunday, August 1, 2010

Duyung Pulau Kencana

Salam,

Mantan sepejabat aku dulu dan rakan sepejabat aku sekarang, dah berjaya meneruskan cita-cita mereka untuk menjadi penulis. Sekarang cita-cita beliau dah tercapai. Aku pernah cakap dengan beliau unutk jadi penulis macam mereka. Aku juga mencapai cita-cita aku, tapi aku bukan menulis novel. Aku menulis kod program yang kemudian di interpretasi akn ke UI. Lagipon, aku pon menulis blog, kira secara tak langsung aku pon dah jadi penulis la kan?.

Apa yang best jadi penulis nih? Kalau korang tanya aku, aku dapat sampaikan apa yang aku nak sampaikan. tu aje lah. Korang kalau jadi penulis, dapat bawak pembaca ke dalam cerita kau, memang korang seorang yang 'A'. Kalau penulis koding macam aku plak, setakat dapat interprate apa yang ada dalam dokumen atau apa yang client nak, itu belum cukup memadai. mesti ada logik nya, UI-nye, kesinambungan dengan rakan2 yang lain.. Haih..

Tabik spring pada Odetakhun Jundak dan Xarafatima. :D

No comments: