Monday, July 26, 2010

Haih! Camni pon boleh?

Salam,
semalam masa kat ATM, aku perasan aku terlupa bawak kad ATM yang berduit. Jadi, aku kena balik rumah untuk ambik kad. Masalahnya, kad tersebut tertinggal kat Kajang dan aku kat Seremban.
Berbekalkan dengan akal yang bijak, aku selak-selak dompet, jumpalah kad ATM lagi satu. Masalah paling besar, kad tersebut dah patah dua. Tanpa membuang masa, datanglah idea kerastangan aku. Aku cari selotep, aku lekatkan balik kad tu macam dalam gambar, wah! Dah boleh guna beb! Berdebar gak aku time nak masukkan kad tu.
Boleh pulak mesin tu buat bunyi macam orang tengah mesin getah. Aku fikir dalam hati, habis lah kad kena telan, dah lah dalam bank penuh dengan orang kerajaan tengah beratur nak keluar duit and masuk duit.
Alhamdulillah, kad masih berfungsi lagi dan terpaksa lah aku guna duit reserve tu. Huhuhu. Moral of the day, jangan suka keluarkan kad yang penting tu. :D

No comments: