Friday, December 12, 2008

Cerita di Syria

Salam kawan2 semua, macam x percaya, aku dah sampai ke Syria. negara yang besar, ekceli, ni lah kali pertama aku ke luar negara. Sekarang kat sini musim sejuk. Masalah paling besar yang di hadapi oleh org yg x pernah keluar negara ialah bagaimana nk mensediakan diri menghadapi situasi di negara org. arini aku nk kongsi beberapa perkara yg aku rase menarik dgn korang.
1. Cuaca sangat sejuk, x de salji, keadaan persekitaran yg kering, aku x rase jari aku tgh melekat kat tangan skarang nih.
2. Sebab sangat sejuk dan kering, aku kene pakai lip balm ut elakkan bibir jadi kering.
3. sebab sangat sejuk jugak, abis, tangan, kaki, n paha aku di naiki ruam2 merah.
4. sebab kami buat kerja kat airport, the only choice of fod yg aku ade kat sini adalah makanan kat food court. semalam aku makan berger RM40(SYP550) utk makan tengahari.
5. mase aku tgh taip pos nih, kat Msia dah pukul 4.42 PM kat sini baru pukul 10.45 am.
6. aku rindu Kat sang Hitam aku.
7. Rumah kami kalau nk dibandingkan dgn flat merpati kat KL, luarannye, mmg flat tu lagi cun, tp dalam, not bad.
8. Sinki diorang very the not practical one. (nnti aku upload gambar)
9. aku tukar $100 ke 4695SYP.
10. Internet connection kat sini masih pakai sial-up oops dial-up.
11. sori kalau aku banyak buat typo, sini sangat sejuk, dan keyboard aku kehilangan huruf H dan C.
12. Kalau aku nk buat perbandingan, Melaka Central jauh lebih baik berbanding Syrian Airport.

cukup. aku nk p solat jumaat yang mask waktu pukul 11.30pagi.

No comments: