Saturday, October 16, 2010

Penjana Ekonomi Terbesar.

Kalau di takdirkan satu hari nanti, akan ada seorang pelancong yang bukan dari Malaysia datang jumpa aku, kemudian dia bertanya,

"What kind of business do you think will generate BIG income, SMALL effort and SAFE?".

Aku jamin, tanpa segan silu dan berfikir panjang, aku boleh jawap,
"Parking".

Iya betul! Parking pon orang zaman sekarang boleh generate income dengan parking. Tanpa perlu BIG modal pon boleh buat parking. Hanya perlu SMALL effort untuk goyang-goyang tangan perbetulkan parking, guna lampu picit untuk guide walaupon di tempat parking meter anda boleh dapat keuntungan yang xdapat dikira peratusan nya.

Kadang, tanpa perlu tempat parking yang cantik, pengawasan keselamatan atau lebih teruk, tar pon tak di sediakan,asalkan tempat tersebut adalah tempat tumpuan,maka jangan persoalkan anda boleh dapat duit! Heheh. Pandai betul cari makan. Post sebelum ni menunjukkan gambar jujukan kereta, itu lah petanda itu tempat tumpuan.

Bayangkan, anda perlu membayar MYR0.50 sejam untuk parking. Dari 0900 hrs hingga 1800hrs. Ada 7 jam. Dah MYR3.50 sehari. Orang kerja 5 hari seminggu. Dah dapat MYR17.50 seminggu satu kereta. Perghh! Satu usaha yang sikit mendapat pulangan lemayan dan direstui kerajaan.

No comments: