Friday, February 19, 2010

Muhasabah diri 1

Rabu 11am, kajang silk- Masa nak pergi kerja yang dah lambat, aku macam biasa start CBB utk pergi kerja. Sepanjang cuti CNY, aku bermastautin di ofis membawa NCB. Di pertengahan jalan, dengan kelajuan lebih kurang 100km/h tiba2 moto mati. Nasib baik tak kene lenyek dengan lori. Taknak panik, aku tarik klac dan parking tepi. Nasib baik ada orang yang tau repair motor. Itu malang 1.
19 feb, 0930 hrs- depan lot 10 dalam perjalanan menuju pejabat. Aku cuba tukar gear, tiba-tiba, 'tak' bunyi sesuatu patah! Batang gear patah! Malang 2 dah jadi.
1120hrs- dalam perjalanan menuju ke bank untuk mengeluarkan duit. Aku tumpang motor Iliyasaq. Aku cakap motor dia ringan. Tak sampai 5 minit naik motor, tiba-tiba, tayar gelong, ces! Takde angin! Tayar pancit! Malang yang ketiga.
Ahdoiyai. Apalah dugaan 2, 3 hari ni? Hohoho.. Kene bertapa ni. Ataupun kena mandi bunga?

Posted by ShoZu

8 comments:

Ezzan Yusop said...

ezzan rase kena...hmm..kena naik kete balik la kot. huhu!

k0m4nd3r said...

Hamboi2.. Leh! ezzan belanje i serbis kete eh..

Masdalifadzlie M Saaid said...

pengajarannyaa... banyakkanlah bersedekah... insya'allah dipermudahkan urusan dan dimurahkan rezeki.. amiinnn

~ ReD ~ said...

bukan mandi bunga..tapi...mandi susu! ngeh3!

k0m4nd3r said...

Fazlie: tq.. tq.. Hohoho

Red: nk susu skit? nk wat mandi.. :))

Mokhriz Mohammed said...

tapi selamat la tu.......ko kena tempias je kot.....bersyukurrrrrrrrrrr!!!!

k0m4nd3r said...

Bersyukur.. alhamdulillah.. Hohoho

rr said...

it's not the bike.. it's the person!