Saturday, December 12, 2009

Di waktu Maghrib.


Masa budak2 dulu, mabapak aku larang aku keluar time Maghrib. Setan banyak kata diorang. Aku pon percaya tanpa bukti yang sahih. Sekarang bila dah remaja nih, aku selalu keluar x kira masa. Tapi Maghrib2 aku cuba pastikan aku x berada di luar. Walaupun kadang2 aku lalai dan berada kat luar time2 Maghrib. Akhirnya setelah 26 tahun, kata2 makbapak aku ternyata benar. Memang banyak setan berkeliaran time maghrib2 nih rupenye. Video diambil lebih kurang pukul 6.30 petang.  Masa video di ambil, Lom start azan lagi. 

Updated by request from Stingray:
Video menunjukkan 2 orang penunggang (Kedua2 x pakai helmet) sedang berlumba lagak ngeri di kawasan tu. Waktu menghampiri Maghrib. Aku beredar waktu Azan maghrib berkumandang n orang masih ramai. Cuba korang bayangkan time tengah azan Maghrib orang dok preng sana, preng sini. Kalau mati agak2 camne nk kebumi tuh?



PS: Video nih sebagai peringatan kepada diri sendiri sahaja.
PS2: Kawasan perlumbaan adalah berdekatan dengan tanah perkuburan Islam dan Masjid.
PS3: Sedih tengok video nih. :(
Posted by ShoZu

2 comments:

StingRay said...

ada apa? tgk cam x da apa2.terangkan.

k0m4nd3r said...

kan aku dah terangkan kat atas tu.. Hohoho.. xpelah, aku update sat lg n terangkan. eh amacam p nilai?