Saturday, August 14, 2010

waktu-waktu macam ni aku boleh ingat ubi rebus dan ikan masin.

Salam,
hujan petang tadi membawa ke malam. Waktu-waktu macam ni memang enak kalau tidur. Bagi suri rumah tangga dan suri Mawarne, mungkin sedang bersiap-siap menyediakan juadah sahur.
Bagi penghuni rumah bujang macam kami, tidak ketinggalan menyediakan juadah sahur. Maklumlah, hidup di perantauan tak boleh manja sangat. Semenjak dua menjak nih, aku senang menjadi bibik di rumah kami.

Aku masak untuk penghuni rumah ni. Bukan apa, kadang-kadang, senang hati tengok budak-budak ni membesar depan mata aku (hahaha).
Kukun pulak, tukang basuh kat rumah ni. Bersih wa cakap lu! Habis berkilat periuk belanga semua (err, rumah kami mana ada belanga). Sampaikan kuali yang dah berkerak tu jadi baru balik. Tahniah kukunaley.
Pesanan dari pihak kakitangan rumah: Sabarlah wahai penghuni rumah sekalian. Mengikut ramalan cuaca yang tidak syirik yang aku perolehi semalam, hujan 'mungkin' akan turun dalam minggu depan. Sementara tu, apa yang dapat kita lakukan? Kita semua kena sabar. Sod ba ro. Daa.. Jumpa lagi..

Sent by emoze push mail

1 comment:

-rj- said...

kite tak bole buat badge kite sendiri ke??