Saturday, April 10, 2010

Hairan dan pelik

Salam,
Nak tanya sikit boleh? Kalau motor 2-stroke jadi sebu, kemudian tengah jalan dia mati. Bila start balik, pulas minyak, mati balik. Sebab apa kah? Aku dah cuba tutup dan bukak choke, set balik angin kat kabureta, still macam tu gak. Tolong...

Posted by ShoZu

4 comments:

StingRay said...

Dah cuba bagi CPR kat tiub tayar?


Kat karburetor pun boleh jugak kalau nak buat....




Jangan....jangan buat CPR kat ekzos...

Masdalifadzlie M Saaid said...

satu je sebabnya.. sebab yg bwk motor tu tak hensem! :p

k0m4nd3r said...

Sting: Tapir hang.. mana ada orang buat CPR kat Motor.. siot..

Fazlie: ko jeles eh? :D

rahman said...

mungkin moto ko mengalami masalah pernapasan..cube ko spraykn inhaler yg selalu pesakit asma buat kalo die semput.ko bole sembur kt dlm tank minyak.nk lg berkesan kt botol 2t ko..