Friday, January 1, 2010

Tahun Baru 2010

Salam tahun baru semua. Kalau tahun baru tanpa kejutan rasa macam tak sah. Mesti ada sikit rasa terkejut. Paling tidak, tengah memandu kereta, terkejut sebab letupan bunga api. Kejutan pulak ada macam-macam jenis. Ada kejutan yang tak di sangka, ada yang macam dah tau-tau aja. Sebagai contoh, orang nak bagi hadiah, paling busuk pon mesti ada hint.

Tahun 2010, kejutan pertama aku dapat, berita abah dimasukkan ke hospital. Di sahkan mengidap denggi. Takajuik den! Ini contoh kejutan tak di sangka. Abah adalah hero aku. Masa kanak-kanak sebut je apa aku buat, mesti ikut abah, dah besar nak jadi macam abah. Tapi abah sakit? Aku salah dengar ke? Ya Allah.. Beri aku kekuatan. Pada kawan-kawan nyata dan maya yang sudi mendoakan kesihatan malah mencadangkan macam-macam, hanya ribuan terima kasih mampu aku ucapkan. Hanya Allah mampu membalas jasa kalian.

Posted by ShoZu

No comments: