Monday, January 25, 2010

Legion

Amaran: JANGAN menonton cerita ini jika anda takut akidah anda terpesong lantaran nama-nama yang digunakan dalam cerita ini bersamaan malah hampir menyamai dengan apa yang kita percayai. Sekian terima kasih.

Kisah bermula dengan Sorang angel yang bernama Michael di arahkan turun ke bumi oleh tuan nye yang di panggil god(?). Arahannya untuk mengelakkan sorang bayi lahir ke dunia. Pada masa cerita ni berlaku, dunia adalah satu tempat yang sangat tidak selamat. Manusia sangat corrupt. Manusia sudah tidak beriman lagi. End of the world akan sampai bila-bila masa sahaja lagi.

Bayi yang di haramkan kelahiran ke dunia tu pulak berpotensi untuk mengajak manusia kembali ke arah kebaikan. Untuk kembali kepada god. Remember something? or perhaps somebody? Hoho..

Kesimpulan dari cerita ini: Jika anda seorang yang membantah penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan 'Melayu' Islam kerana takut akidah terpesong, sila jangan menonton cerita ini. Takut akidah anda yang terpesong nanti. Cerita Chipmunk lagi sesuai untuk anda.
Posted by ShoZu

9 comments:

Anonymous said...

errr... contohnya....???

StingRay said...

contohnya : fahmi adalah gay.(nama yang kita kenali)....keh keh keh..

Unknown said...

Red: Contohnye: Michael, Gabriel, Tiupan sangkakala, kelahiran manusia penyelamat.
Sting: Fahmi tu gay ke? kan aku baru jumpe ko mase majlis kahwin die hari tu.. :D

Ezzan Yusop said...

serius? baru nak tengok sbb tgk trailer die cm hebat je. mcm Constantine tu ke? ada Gabbriel and Satan sume...

c-far said...

tengok citer tue dengan niat untuk tengok jer.
buat hiburan minda jer.

Unknown said...

Ezzan: Aaa.. serius.. Macam constantine. tapi constantine cerita pasal Angel komplot dengan demon kot. Siap cerita Gabriel tu anak Lucifer. Tapi kalau cerita legion, Gabriel dengan Michael adik beradik. Hohoho.. Saling berlawan utk dapat perhatian dari tuan diorang.

Unknown said...

tanjongbatufc: Kalau tengok untuk hiburan minda tanpa persediaan iman agak bahaya jugak. Sebab takut terkeluar pernyataan serong macam, "Owh itu tiupan sangkakala" atau, "Gabriel tu Jibril ke?". Bahaya woo.. seolah2 membenarkan benda yang di cipta tu.

StingRay said...

bukan fahmi tu la...aku maksudkan nama ko.pukul kang.hahahha..

Unknown said...

Aku bukan gay macam Lan la sting.. Hohoho.. siot je..