Monday, January 18, 2010

Bila hati tenang..

Kafe Kerajaan, 4pm - Kerja-kerja deploy aplikasi dah tamat. Bang Mat ajak aku pekena teh o dengan goreng pisang. Aku suruh budak baru sorang tu untuk belikan air aku sambil aku jaga meja. Meja luar di kafe ini agak terhad. Kalau diorang rasa-rasa nak angin luar lebih sikit, kenalah duk luar. Baru nampak cool. Masa di Syria tengah musim sejuk pon ramai orang dok luar, inikan pulak di Malaysia yang nyaman bak syurga dunia.. Hehe..
Melalut pulak. Tengah aku lepak tunggu mamat 2 orang tu, aku didatangi seorang hamba Allah tu. Bro zamri nama dia, tangan dihulur bersambut. Agak peramah walau baru jumpa pertama kali. Macam-macam ceritanya. Kebanyakan berkisar pasal kerja. Aku baru nak layan pala rilek, dah kene khutbah. Ada orang cakap, brother tu pon cakap, kerja tu berpada-pada. Kalau umur dah 27, tak kahwin lagi, masalah ke tu? Aku bukan taknak, tak normal lah kalau taknak kahwin. Bapuk pon nak kawin tau? Oops, aku bukan bapuk, hehe..
So kawan-kawan i.t, antara kerja dengan family gerak seiring, tapi mana dahulu dalam idup ni? Jeng jeng jeng.. Sila komen. Terima kasih.

Posted by ShoZu

9 comments:

rr said...

ah.. itu senang saja...

managing your time, commitments and responsibilites to both family and career is like the malay saying.. menarik rambut dari tepung, rambut tak putus, tepung tak berselerak..

hehehe

.rr

k0m4nd3r said...

Senang? Hehehe.. for someone who had experienced it, i'll practically take your advice. Thanks boss. :D tapi bukan sekarang nk kawin daa.. hahaha...

eein haedzerin said...

buat ape kawen awal2x. x rawk ar!

k0m4nd3r said...

Dah x zaman ar layan rock.. :P

~ ReD ~ said...

hihi.. sokong fahmi!! hahaha

nato said...

balance both. but there will be times when u got to choose between both, when that time comes, choose wisely. :D

k0m4nd3r said...

Dont worry nat.. The time has not come yet..

k0m4nd3r said...

buat ape kawen awal2x. x rawk ar!

k0m4nd3r said...

balance both. but there will be times when u got to choose between both, when that time comes, choose wisely. :D